loading...
مسجدومکتب تعلیمی وتربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها
نویسنده اول بازدید : 282 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (1)

برای هر انسان منصف و معتدلی بارها و بارها و بلکه ماه ها و ماه ها و حتی سال ها و سال ها... پیش می آید که به این پرسش ها بیندیشد:

انسان کیست و برای چه به دنیا آمده!؟

«من» کیستم!؟

سرانجام انسان و خصوصا «من» چه می شود!؟

خالق «من» و این هستی بی کران کیست و برای من چه کرده و از من چه می خواهد!؟


و اگر اهل دین و دیانت و مسجد و منبر باشد، هر از گاهی متوجه این می شود که حتی با تقید به دینداری(حال در هر سطح و درجه ای) باز هم دوای درد جانش و دغدغه خاطرش فراهم نشده است. چون مقداری انسان نوعا با توسل و تمسک به عبادات و مجالس، حالی می یابد و جلو می رود و امیدوار می شود ولی باز بر اثر غفلتی، اتفاقی و یا گناهی، کسالتی به وجود می آید و حرکت متوقف شده و سکون تا مدت ها رویه اش می شود تا دوباره تلنگری به او زده شود و حالی برای حرکت به او دست دهد. در حقیقت سوالات انسان های دیندار با سوالات بالا فقط با اندکی تغییر، اینگونه مطرح می شود:

بالاخره وضع من چه می شود!؟

من که میدانم برای کار دیگر و هدف دیگر به این دنیا آمده ام. پس کی می رسم!؟

من که خدا را قبول دارم و به اهل بیت علیهم السلام محبت دارم، پس چرا متوقفم!! و رشد انسانی ام انجام نمی شود!؟

کی دلگرم خواهم بود به صعودم!؟

کی مطمئن هستم که در مسیر درست هستم!؟

کی از این رفتن و برگشت ها و صعود و سقوط ها و جلو و عقب رفتن ها نجات پیدا می کنم!؟

باید چه کنم و کجا بروم!!؟


برای پیدا کردن جواب بخشی از این سوالات، گلچینی از بیانات استاد صمدی آملی در جلسات بعدی همین دروس معرفت نفس تقدیم می شود که علاوه بر نمایش درستی از درد و معضل هر انسان راهروی، اشاره ای به روند درمان آن نیز دارد. علاوه بر آن، شنیدن این گلچین(که از جلسات آینده تهیه شده) شاید اشتیاق بیشتری برای دانستن و به کار بستن و جدی گرفتن این دروس از ابتدا ایجاد نماید. این قطعه بخشی از بیانات استاد صمدی آملی در شرح جلد دوم کتاب معرفت نفس است که به همین موضوعات اشاره دارد.

 

استاد صمدی آملی

قطعه صوتی از دروس آینده

 

 

حضرت استاد در جلسه اول شرح معرفت نفس ابتدا همین پدیده درونی انسان ها را مطرح می کنند و بیاناتی در این زمینه دارند که برای تصمیم گرفتن و همت گماشتن به ادامه مسیر بسیار مفید است. عزم آن وجود دارد که تمامی دروس «معرفت نفس» استاد صمدی آملی در پایگاه مکتب ارائه گردد. التماس دعا

 

  

دریافت جلسه اول شرح معرفت نفس- استاد صمدی آملی (قسمت اول)

دریافت جلسه اول شرح معرفت نفس- استاد صمدی آملی (قسمت دوم)

 

 نکته مهم: بعد از دریافت هر دو قسمت، هر دو را  در یک پوشه قرار دهید و بعد قسمت اول را از فشردگی خارج کنید. قسمت ها جداگانه عمل نخواهند کرد. 
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط رضا در تاریخ 1392/05/28 و 11:09 دقیقه ارسال شده است

مطلب خوبی بود.
ادامه هم داره دیگه ایشالا!؟ شکلک
پاسخ : سلام
متشکر و ممنون.
بله، قصد داریم سلسله جلسات معرفت نفس رو تماما ارائه کنیم. ان شاالله که موثر بیفتد.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
این پایگاه برای انعکاس فعالیت های مسجد و مکتب تعلیمی و تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها راه اندازی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 169
  • بازدید ماه : 388
  • بازدید سال : 1,407
  • بازدید کلی : 92,291